22/4

Eftersom att jag spontant blev ledig från jobbet i fredags kväll tog jag pendeln till Norrköping för att dejta mamma. Själv kom hon ner med tåget hemifrån Stockholm, finklädd i andrahandshatt och med "Dole & Grabbarna" bakom öronen. Det hör inte till vanligheten att vi skämmer bort oss själva med att äta ute men just i fredags kände vi båda för en invärtes helkroppsmassage på stans bästa restaurang. Och så fick jag chans till ett par hallåande på (gamla arbets)vänner.

Vi kände oss som kungar och (jag) spydde galla över myndigheter och tonårsstinna vuxna. Vi bubblade. Drack dom. Mamma fick lust att gifta bort mig både två och tre gånger. Tre och en halv timme senare, efter en flaska vin och världens mest självklara val av sjurätters dödförklarade vi byxlåsen och lovade varandra att det här måste göras om snart igen. Och låt det inte gå många veckor mellan gångerna.

Igår kände vi oss allmänt bakfulla. Idag har jag bara löst korsord och spelat Emeli Sandé.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst var det härligt:-)

2012-04-23 @ 17:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0