PÅ VÄG HEM 5/10

X2000. Det enda jag har sett sen halv elva i förmiddags och fortfarande ser (lögn: passerade precis förbi resans första gigantiska, gula snabbmats M. Drar en lättnadens suck. "Ah. Civilisation") är skog. Furor. Björkar. Avgår precis nu från Söderhamn. Plufsig i ansiktet på grund av omväxlande sömnförhållanden på tåget och bistrons helt fantastiska bryggkaffe. Fri påfyll dessutom! Magknip på köpet!

Du förstår. Jag är på väg hem nu.

Jag ser inte den här nordliga "turen" som ett nederlag eller misslyckande. Tvärtom. Världens bästaste lärdom (igen). Det är upplyftande att inse (åter igen) att det finns saker som jag värdesätter och prioriterar betydligt högre än nya bostadsorter, okänd terräng, "pröva vingarna" och ett halvhjärtat bageri. Tillåt mig att vara klyschig: trygghet, familj, vänner, hjärta, själ och en gnutta passion.

1) Södra Sverige är helt fantastiskt. Linköping hör därtill. Åre är ok.
2) Frida och jag har världens mysigaste lägenhet. Jag vill tapetsera om och rusta klart mitt sovrum. Inte dela sängkammare, porslinstraktor, golvbrunn, disk, tandborste, skvaller och snusk med sju andra säsongare under samma tak. I brist på fritidssysslor gå på after ski sju dagar i veckan, dricka fatöl och bli försunkad.
3) Jag vill älska att gå till jobbet, brinna och utvecklas på min arbetsplats, inte kränga på norrmän och skidentusiaster överprisade medelhavsluncher, fattiga räkmackor eller lattes.
4) Mamma och jag ska mysa i helgen. Framför Idol. Det har du rätt till att kunna göra varje helg. Helst varje dag. Helst med alla dina vänner också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka!

2011-10-05 @ 22:56:07
Postat av: Åsa

Helt rätt beslut, önskar jag varit lika klok en gång i tiden :-) Välkommen hem!

2011-10-07 @ 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0