2/10

Idag hatar jag Åre.

Först och främst. Jag blev förvarnad. Efter igårkväll har jag varken fått mersmak av säsongslivet eller färgstarka Bols-drinkar. Startar dagen med att vakna dålig i buken, tolv minuter in på mitt arbetspass. Käften och hela jag osar av hårspray, svett och de rostade rödbetorna som jag nattåt och både fick ner och upp vid 01:00-snåret. Tänker: Jag stannar hemma. Lunkar ändå till bageriet.

Räddas av järpar i gräddsås (gräddsås med järpar). Genomlider dagen. Ursäktar gästerna för gäspningar rakt upp i ansiktet. Tycker synd om världens ynkligaste mig själv. Vill att mamma ska komma och ta hand om sin spritförgiftade dotter.

I morgon jobbar jag min sista dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0