TORSDAGSSAMMANFATTNING 21/7

De senaste dagarna har jag varit storstadsturist och gjort fler dagsutflykter än det senaste halvåret bjudit på.

Omänskligt tidigt igår bilade pappa med kompani upp till Stockholm. Då tog jag chansen att paxa en plats i baksätet. Lagom till frukost stod jag i farstun hemma hos mamma. Ett par lösa planer slutade i ett besök till Värmdö och utförsäljning- och outletbutiker. En massa fint Spisa Ribb-, Berså- och Höganäsporslin. Det var taktiskt att lämna plånboken kvar i bilen.

Alltid när vi är ute och åker i sommarvädret är bikinin nedpackade. Du kan aldrig veta säkert om nästa rastplats gömmer den finaste lilla badplats. Insjön vi igår tog oss en snabbdopp i visade sig vid senare tillfälle vara ett träsk. Se där.

Väl hemma drog mamma och jag på oss full träningsmundering. Du kanske kommer ihåg att jag nämnde slackline i samband med Hultsfredsesöket? I alla fall. Jag har köpt en. Efter ett par envisa timmars balanserande (övning och svordommar ger färdighet) och en runda i skogen var vi båda härligt möra i kroppen. Vi grillade lamm och kalasade på ett halv glas californisk Zinfandel.

Idag har vi sprungit på stan mellan tio och arton.

Imorgon kommer jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0