LÖRDAG HELA VECKAN 2/7

Veckan har sprungit mellan sommarljusa dagar och nätter. "Jag är veckoblind", brukar min mormor säga. "Helgerna kommer så fort". Själv tycker jag att det känns som lördag mest hela tiden.

Idag är det lördag på riktigt.

Om någon timme åker jag till Karin. Hon bor i ett av stans, enligt mig, finaste hus. Linköpings svar på Villa Villekulla. Den familjen har fruktträden fyllda med sockerdricka och vinden proppad med bortglömda skatter. I kväll ska vi äta fin fläskfilé med ett hopkok av tillbehör. Själv bidrar jag med ett fattigt paket körsbärstomater, men hoppas att åtgången på Absolut blir desto hårdare. Och så har jag beställt marängswiss till efterrätt. Ska bli sockerhög och flamsig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0