JANUARI. VÄLKOMMEN!

Om en veckan har jag mellanlandat i Reykjavik, boardat ett nytt plan, korsat Atlanten 4209.3 kilometer och satt mina fötter i New York. Vem hade kunnat ana det? Lika lite kan jag begripa att jag kom in på silversmideskursen. Lika lite kan jag förstå att jag kommer att få fortsätta på jobbet.

Januari lyser redan med alla förutsättningar till att bli 2011 års bästa månad.

"Year after year, 20-something women come to New York City in search of the two L's: Labels and Love".
Carrie Bradshaw

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ska du göra i NY?

2011-01-04 @ 03:55:04
Postat av: Hanna

Det är en ren upplevelse- och nöjesresa. Kan innebära en massa strosande, shoppande och skräpmat.

2011-01-04 @ 09:02:34
URL: http://hannawessman.blogg.se/
Postat av: Johannes

Var ska du plugga silversmideskursen? bara en kurs eller del av ett program?

måste bara säga att du skriver fantastiskt bra ;)

2011-01-04 @ 09:12:16
Postat av: Hanna

Johannes: Det är bara en måndagskurs som jag har anmält mig till. Tror att det kan bli riktigt, riktigt, spännande!



Tack så mycket. Det var verkligen roligt att höra! Skriver du själv?

2011-01-04 @ 19:52:00
URL: http://hannawessman.blogg.se/
Postat av: Johannes

haha nae inte jag inte, jag har väl gjort några försök men i slutändan hamnar allt i papperskorgen. Du uttrycker dig så ärligt på nåt sätt, riktigt bra ;)



Ok måndagskurs alltså, hur kom du på det? silversmide alltså? Tycker bara att det är kul med andra som intresserar sig för smide, jag började själv smida i höstas, inte silversmide men vanligt smide med stål =) grymt roligt!

2011-01-05 @ 15:34:08
Postat av: Hanna

Johannes: Men om man gör försök så finne det alltid en bakomliggande vilja, eller hur? Tack så jättemycket! Vad glad jag blir.



Jag anmälde mitt intresse via Medborgarskolan här i Linköping. Har aldrig provat på det förut, men tror att det kan vara ruskig häftigt. Jaså? Hör stålsmidet till något speciellt program, eller är det också ett vid-sidan-av-projekt?

2011-01-06 @ 22:21:10
URL: http://hannawessman.blogg.se/
Postat av: johannes

jahaaa har medborgarskolan såna kurser alltså? nice! men det är helt rätt, blir man intresserad eller fascinerad av nåt så ska man bara prova på det. det är det enda rätta :)



mm stålsmidet är på eget bevåg eller vad man ska säga, har alltid tyckt att det ser ut att vara väldigt roligt, så i höstas greppade jag hunden i öronen o köpte en ässja (eldstad som man hettar upp järnet/stålet i) o diverse verktyg som man behöver. det är verkligen skoj, men väldigt svårt, man får en väldig respekt för hantverkare och deras otroliga yrkesskicklighet!



Jo en liten vilja finns det väl allt att skriva men ja tror att självkritiken övervinner den där lilla viljan, så den lilla viljan kryper nog hellre ner i en liten grop o sover istället ;P hihi

2011-01-07 @ 19:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0